![]() |
Zastupitelstvo města Nový Jičín
|
objem finančních prostředků z rozpočtu města Nový Jičín ve výši 250.000 Kč pro Program města Nový Jičín na podporu jednorázových kulturních akcí pro rok 2026 - KULTURA A,
Program města Nový Jičín na podporu jednorázových kulturních akcí pro rok 2026 – KULTURA A dle přílohy č. 1 předloženého materiálu,
vyhlášení (zveřejnění) Programu dle bodu 2 tohoto usnesení na úřední desce města Nový Jičín způsobem umožňujícím dálkový přístup.
T: 10.06.2025
Z: Ing. Oldřiška Navrátilová
Přílohy | |
1.
Program KULTURA A 2026 (Neveřejná, Bez osobních údajů) |
|
Materiál projednán: | Komise kulturní dne 23.04.2025 Rada města dne 21.05.2025 |
Předkládá: | Mgr. Ondřej Syrovátka, 1. místostarosta města, Vedení města |
Zpracoval: | Ing. Oldřiška Navrátilová, Odbor školství, kultury a sportu |
Důvodová zpráva: | |
Odbor školství, kultury a sportu, jakožto administrátor finanční podpory v oblasti kultury, předkládá návrh dotačního programu na rok 2026 dle přílohy č.1 předloženého materiálu. Objem finančních prostředků alokovaných pro oblast kultury (na podporu jednorázových kulturních akcí i celoroční činnosti v oblasti kultury) v celkové výši 1.900.000 Kč byl dne 23.04.2025 prezentován na Komisi kulturní. Členové komise doporučili Radě města přidělit pro Program města Nový Jičín na podporu jednorázových kulturních akcí pro rok 2026 (dále jen Program) objem finančních prostředků ve výši 250.000 Kč.
Na základě návrhu Komise kulturní na jejím jednání dne 23.04.2025 bylo v tomto Programu doplněno vymezení okruhu žadatelů v čl. III., odst. (1), písm. d) a g) o osoby, které mají právní formu obecně prospěšné společnosti dle § 2, odst. 1, písm. b) zákona č. 248/1995 Sb., o obecně prospěšných společnostech a o změně a doplnění některých zákonů a osoby, které mají právní formu ústavu dle § 402 až § 418 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů. Dále byla upravena minimální výše poskytnuté dotace z 2.000 Kč na 5.000 Kč - viz čl. IV., odst. (2).
V rámci vyúčtování dotace se nebudou oproti roku 2025 předkládat kopie účetních dokladů financovaných z dotace a taktéž ani doklady prokazující provedení úhrady vykazovaných nákladů (tj. výpis z běžného účtu nebo výdajový pokladní doklad). V souvislosti s touto změnou byly upraveny následující ustanovení Programu - čl. VIII., odst. 4, čl. XI, odst. (2) - odstraněno písm. e) a f) a nově vytvořen bod e) "Příjemce je povinen předložit Poskytovateli...výstup (např. tiskovou sestavu hlavní knihy nebo účetního deníku) z účetní evidence příjemce dotace prokazující použití prostředků dotace a podmínku odděleného účtování (neplatí pro příjemce dotace - fyzickou osobu)"; dále byl doplněn odst. (3) v čl. XII. v tomto znění: "Na základě výzvy poskytovatele dotace je příjemce povinen předložit ve stanoveném termínu ke kontrole účetní doklady financované z dotace včetně dokladů prokazujících provedení úhrady nákladů (výpis z běžného účtu nebo výdajový pokladní doklad). Poskytovatel dotace následně provede veřejnosprávní kontrolu předložených dokladů." Oproti roku 2025 je pohyb mezi jednotlivými druhy uznatelných nákladů v rozpočtu neomezený - viz čl. V., odst. (7). Dopad na rozpočet města: Bez dopadu na rozpočet města.
Stanovisko právní služby: Materiál je bez právních vad. Mgr. Eva Fabíková
Závěr: Doporučuje se přijmout usnesení v navrženém znění.
Zpracovala: Ing. Oldřiška Navrátilová, Ing. Simona Holčáková
Datum: 27.05.2025 |